Berita Utama


KuAtkAn SEmaNgaT yE!

ermmm....kata2 semangat ini kutujukan untuk diriku sendirik...mana taknya...semasa lahirkan si hasya aritu kan bulan puasa...sekarang nie da bulan rejab nak masuk syaaban,maka nnt akan datangla bulan umat iaitu bulan RAMADHAN...maka akupun skarang tgh marathon pecut la tuk gantikan posa....bkn 2 3 hari...ini bersamaan dgn 23 hari...lahirkan hasya masa 10 Ramadhan, tp yg 3 hari lagi tue adalah puasa yg ditinggalkan atas nasihat Dr....disebabkan masa tue badanku kekurangan ayaq dlm badan,jd Dr takut nnt aku xda kudrat yg kuat masa nak lahirkan bbku...

maka dengan inilah,semangat tgh kuat skrg ini untuk membayar kembali puasa2 ku yang ditinggalkan....bermula da beberapa minggu lepas lagi aku da settlekan 2 3 ari dalam seminggu...alhamdulillah....nie pula time aku menulis nie,aku posa juga...cuma nak ceritakan kat sini,waktu dok belek2 n kelebek2 keja kat opis, sesambil tv terbuka, adalah rancangan JJCM...ala jalan2 cari mkn tue..amboiiiii si Serina tue masuk satu kedai nie...kedai nie makanan istimewa dia MURTABAK...makkk aiiiiii....kecuq2 ayaq liuq aihhhh...hermmm sedaonya..tmbah lagi bila si serina tue dok muncung2 molot dia makan,dgn ekpresi muka yg sungguh menyelerakan....haiiiiiiiii!rasa sedap nyaaaaa...
kalo time posa byk la org dok juai murtabak kat tepi jalan,pasar ramadhan,bazaar ramadhan, stall depan umah dan kat tempat2 yang seswaiii dgnnya la....time skrg nie,murtabak ada...tp xla sbyk time posa tue kan....tgk sana murtabak sini murtabak,sampai naik pening tgk murtabak...dgn ini aku rasa ptg nnt pas blk keja amik si kecik tomei aku tue,aku nk singgah beli murtabak laaaaa....nyummm...nyummmm....nnt hasya lak akan ckp mummmmummmm...heehee


hermm...murtabak daging ke? ayam ke? ayam+daging ke? nak oder yg mana nie??isk!



tp apa2 pown aku kena kuatkan semangat berposa demi menggantikan semua....heehee...semua org ckp,lain kali plan betui2...bg time cun...heehee...yg pasti aku hanya berserah pada rezeki time tue...alhamdulillah..anak yg dilahirkan pada Ramadhan nie la byk membantu aku untuk sentiasa tersenyum dan semakin tersenyum....kena kuat juga walopon terpaksa berteriak dlm kelas ngaja..seb bek kali nie dak2 dlm setiap kelas aku tue xda seramai seperti sebelumnya...jd xda la perlu terpekik terlolongkan...dak2 tue depan mata jer....heeheee

1 comment:

  1. huiiii...sedapnyaaaa laa murtabak..lama sungguh xmkn.kt sini awat xdak xtau...

    ReplyDelete