Berita Utama

BUUUUaahhhhHHHHH

Bagi seorang ibu dan ayah pengalaman paling bermakna apabila melihat anaknya membesar di depan mata...anak yang tapak kakinya sekecil 2 ibu jari semakin membesar semakin membesar,daripada saat pertama mendengar teriakan,iaitu saat pertama si kecil melihat dunia luar sehinggalah semakin membesar sebagai makhluk ALLAH dimuka bumi...hermmm...sekejap jer masa berlalu rasanya baru jer mengalami saat2 contaction, dan sekarang anak kecil yang sekecil 2.6kg itu sudah pandai bermain,bergelak ketawa, da pandai menyulur,merangkak dengan laju, memahami situsi, mengimbangkan diri berdiri sendiri, dan macam2 lagi lah....

Begitulah banyak pengalaman yang sentiasa berlalu setiap waktu...begitulah jg dgn buahhhh....heehee...si hasya nie kalo bgn pagi ke bila2 ke lepas tido,kalo dia bercakap2 tue maknanya dia da bgn terus..jadi xperlu la si ibunya ini menidurkan dia lagi...:-)
nak dijadikan cerita,suatu pagi yang dingin....syuhhhh syuhhh angin bertiup sepoi2 bahsa...bangunla anak dara si cintahatiku,nur hasya uzma...di mulutnya nie menyebut,buuuuaaahhhhh,buahhhhh,buuuuuuaahhhhh....hermmm aku nie ingatkan perkara biasa la dia nak sembang la tue,kaco ibu yang belum bgn2 nie...dia munyik lagi perkara yg sama...da hasya bising2,dgn bermain botol susunya yg kosong tue,ketuk sini,ketuk sana...si ibu nie pown terpaksa la membangunkan diri...heehee,bermain2 la ngan dia kejap,tp hasya da xsebut perkataan buah tadi...main2 ketawa sini,tenyum sana,golek sini,golek sana...tgh main2 tue,tetiba berbunyik la pulak lagu the zurah yang si ibu set kat tepon...owhhh si cintahatiku nak ber3G upanya...tgh bercerita-ceritu sesambil layan hasya, terbuka la cerita yg dia dok cakap2 buah, dia dgr ja ibu sebut buah bercerita kat ayah nie,terus dgn xsemena2nya....
buuuuuaaaahhhhh,buuuaaaaahhhhh,buah,buahhh....buahhh......heeheeee...itula menjadi perkataan kegemarannya skrg,apa2 skit buah2....ntah apa yang dimaksudkan oleh hasya nie xtau la saya...

hermmm hasya2 macam2 anak ibu sorang nie...ptg tue pulak, lepas dia disuapkan makan, ingatnya ibunya la pulak nak makan2...dok la kita nie kat dapur nak makan nasi yang da terhidang kemas itu,walaupun lauk xseberapa...... yg si hasya nie pulak, menaiki la keta ferary merah dia a.k.a walker menyusur laju 60km/hour menuju ke dapur juga...sesampai ja ke destinasinya....berhenti ferary merah itu,membuat lenggok mulut mcm kecur2 lidah melihat makanan yg sedap,nyum-nyum.....ibu pown ckp la,jap erk ibu nak makan nie,hasya kan da kenyang baru pas makan nasi yg ibu suap tadi....terpancul la kuar dr mulut si tecik tomei aku nie,"mummum...mummumm...." Ya ALLAH hanya ALLAH ja yang tau perasaan aku ketika itu...hermmm alhamdulillah..... da makin meningkat dewasa da anak ibu yer.....terus aku suapkan nasi yang aku makan tue sikit kat mulut hasya,bg rasa ja...sedap pulak dia menguyahnya...pastu,mummum2 lagi...kena la suapkan lagi...da semakin mengerti da anak kecil yg berusia 9 bulan lebih nie....

bila dikenangkan blk,sekejap ja masa berlalu...walaupun ayah a.k.a cintahatiku xdapat melihat hasya berkembang di depan mata, tp nasibla kecanggihan telekomunikasi skrg nie dpt menjadi penghubung antara kami, menjadi pengubat rindu cintahatiku terhadap anak tomei dia....pejam celik,pejam celik, pasnie mesti byk lagi perkara2 yang dpt menggembirakan hati ibu dan ayah akan berlaku...so we wait n seee je la...sejuk mata memandang melihat perkara2 seperti ini berlaku....Terima kasih kepada ALLAH S.W.T kerana mengurniakan aku anugerah yang xternilai ini....satu keluarga yang bahagia, diserikan dengan cahaya mata yang dpt menghiburkan hati....

1 comment:

  1. alhamdulillah..hanya seorang ibu yg tau betapa indahnya bila tgk anak membesar depan mata kan...perasaan yg tak terungkap..cewah!uyin dulu time umo 3bulan sebut buuuu..buuu..buuu..kalo nangis..gila pelik.

    ReplyDelete