Berita Utama


KeLaM KAbUt tuL

seTelAh LamA MenYepIkan diri....ermmm...
iniLa MasA aKu dPt Curik tUk HupDate blog nie.....
PaNjang CitAnYa.....
Alkisah bermulanya...jeng jeng jeng, ya la sebelum nie aku kalut dok packing barg nak blik ke semenanjung...mana nak susun brg lg la,mana nak kemas lg la masuk kotak...mana nk cr brg perabot tuk perabih duit sementara nk blk sana lg...mana nak settlekan hal opis lg,yg aku terpaksa siapkan pengajaran dan pembelajaran, laporan tahunan, penilaian berterusan budak, kemas meja opis, set itu set ini....uishhhh! pening pala hotak aku time tue....kacau bilau...pas semua da settle, cuma menunggu masa blk lak....masa ari nak blk tue,mak aiiiii...aku tak lena sampai ke pagi dok kemaskan brg yg tinggal skit2 nie...simpan ini,itu ada lg,simpan itu,hat ni lak dah dok tertinggal lagi..macam2....da nak naik belon,tue diaaa aihhhh beranggaaih kiri kanan beg...huuhuuu..kat airport,lak ramai la geng2 opis anta,aku da pesan jgn maiii,satgi bukan xtau,byk lak ujan sana ujan sini...heehee...tp tue la depa mai juga...hnya 10Q n shukron jazila ja aku dpt ucapkan pada yg dtg....terharu oooo masa nak lepas gate masuk tueee...bagai dikata la....ujan la kejap kat depan pintu tue....heeheee

okeh! pas da blk lak, berbekalkan 2 beg besau (nie beg yg mula bw ke sarawak)yang berisi hanya kain bj aku n cinta kecil,terpaksa la lak berulang alik dr umah mertua ke umah mak...kejap ke sana kejap ke sini...da la itu hal kecik ja,tp yg paling penat aku kena berulang g keja....tiap2 pg sejam pergi,n sejam blk....seb bek la pulak suami da mula awal2 lg carik umah sewa...nak jadikan cita,rezeki kami murah dpt la menyewa rumah end lot dekat ngan opis aku....da ada umah da xpa la...tp aku nak dok sana cmn lg kan,brg sekontena lom sampai termasuk juga JaGunG a.k.a keta...dunia jadi caca marba la sat,mana nak fikirkan cinta nak letak mana nnt kalo da pindah umah sewa...tmn pon masih baru lg lom ada ramai org duduk,maka terpaksa dlm masa sebulan nie aku berulang alik ke tempat keja....naik kebas muntut dok drive keta ke opis...heehee itupon nasib la xda terkandas jam nenas ka,jam apple ka....
Walopong skrg nie terpaksa berkelam kabut sat,tp aku rasa terubat blk la...sebab kami dpt bersatu kembali menjadi satu keloarga yg swit....xda la lg sorg ke hulu sorg ke hilir...si cinta pon memalam kalo tidoq da xmo rapat ngan ibu nie....nak dok ngan cintahatiku ja.....pepagi muter aku da gi keja,upanya sebelum ayah dia g keja,dia dok mengerah tenaga ayahnya aka cintahatiku utk bw dia bersiar2 naik motor dulu...heehee da dpt bw blk kueh singgit,da xda masalah la kalo si ayah nak ke tempat keja...heehhee...cerdik lak cinta ni....nak nek motor punya pasal,....
keadaan kelam kabut nie mungkin akan berakhir xberapa lama lg pas da dpt setup umah dgn brg yg da sampai...da bleh wat keja opis dgn kelengkapan yg cukup....haahaa...wat masa skrg nie,aku tgh tumpang meja kwn sat nie, nk taip bg korg baca n sambil hupdate blog aku yg da lama xberidup nie....kelam kabut sungguh baik hal umah,hal opis,hal2 dan mcm2 hal...heehheee...moga pas nie kehidupan makin terurus...

No comments:

Post a Comment